Aug 2017
...

Het probleem van de productbeschrijvingen

Gepost in: Aug 2017 door Hendrik

Het is de vloek van de marketingmanager en de webshopeigenaar. Tientallen, misschien zelfs honderden productpagina's moeten maken. Je weet dat ze belangrijk zijn voor je verkoop. Maar hoe kom je aan mankracht, geld of tijd om écht goede beschrijvingen te maken voor al die producten? Hoe zorg je dat die enorme hoeveelheid werk je geld oplevert, in plaats van geld kost? Er zitten een hoop haken en ogen aan productbeschrijvingen, hoe kom je nu met een kleine investering aan een goed rendement?

Wat is er belangrijk aan productpagina's?

Productpagina's zijn op veel webwinkels een ondergeschoven kindje. Juist daarom ligt hier een kans om je te onderscheiden van de concurrent. Misschien heb je het zelf weleens meegemaakt: je bent op zoek naar een bepaald product en hebt daar informatie over nodig, bijvoorbeeld een maat of het materiaal waarvan het gemaakt is. Het product is in genoeg webshops te koop, maar ze hebben allemaal precies dezelfde omschrijving – en daar staat niet in wat je wilde weten. Een productpagina moet dus informatief zijn. Saaie productpagina's verlagen je conversie. Je moet dus weten hoe je aansprekend kunt schrijven. Wat voor taalgebruik kies je daarvoor? Hoe communiceer je met je doelgroep?

Search Engine Optimization, optimalisatie voor zoekmachines, is heel belangrijk. Het merendeel van je cliënten zal je website immers via een zoekmachine vinden. SEO is een vak apart. Zoekwoorden en zoekwoordcombinaties zijn natuurlijk van groot belang, maar er is nog veel meer over te zeggen. Wanneer je hier zelf geen specialist in bent, zal het veel tijd (en dus geld) kosten je erin te verdiepen.

In een werkterrein waar voortdurend nieuwe concurrenten opstaan, is het essentieel om snel te werken. Je kunt het je gewoonweg niet permitteren om weken te doen over het in elkaar zetten van (een deel van) je webshop; dan zijn anderen er allang met je klandizie vandoor. Een website die maar half functioneert en waar nog van alles aan ontbreekt, is helemaal funest. Een snelle marktintroductietijd bezorgt je de winst.

De redding is nabij

Klinkt het inmiddels al heel aantrekkelijk om een compleet team van schrijvers gespecialiseerd in productpagina's tot je beschikking te hebben? Een team dat razendsnel beschikbaar is als je het nodig hebt, en dat je niets kost wanneer je er geen gebruik van maakt? Wij beschikken over mensen die expert zijn op het gebied van SEO, en wiens vak het is om de juiste toon te treffen. Het zal je verbazen wat een effectieve investering het inhuren van een tekstbureau is als je voor de uitdaging staat om veel productbeschrijvingen in korte tijd te genereren.
 


new-thum-1
Online Furore
Furore met taal

Wil je furore maken dankzij goede webteksten? Wij schrijven conversiegerichte teksten die smeuïg, prettig leesbaar en doeltreffend zijn. Graag zetten wij ons vermogen tot enthousiasmeren en motiveren in om jouw klanten over te halen tot actie.